maanantai 18. maaliskuuta 2013

HSKH 17.3

Sunnuntaina kisattiin Stellan kanssa kolme rataa Ojangossa. Vaikka alkuun vierastinkin iltakisoja, ne on oikeestaan aika mukavia. Tuntuu, että itse on enemmän hereillä ja kokemuksen myötä kisajännityskin on siinä mielessä laantunut, ettei koko päivä mene kisoja jännätessä.

Heidi Viitaniemi oli tehnyt kolme oikein sopivan haastavaa rataa. Kunnon tykitystä ja hallittuja käännöksiä...

A hyppyrata meni oikein mukavasti. Alussa oli ehkä vähän liikaa yritystä ja yksi valssi jäi suunnitelmista mutta vanha kunnon peruskäännös pelasti. Nollarata, -8,45 sij. 1/26. Mä olin ihan varma, että mulla on Viitaniemeltä hyppyserti, enkä sitä siis palkintojenjaossakaan sitä jäänyt kaipaamaan. Mutta kun tulin kotiin, tarkemmin kilpailukirjaa tarkasteltuani huomasin, ettei mulla olekaan! Eli tästä pitäis saada serti! Viestiä laitettu, katsotaan mitä tapahtuu.

B agiradalla tapahtui pari kommellusta. Alussa U-putken jälkeen Stella meni puomista ohi. Putkessa kesti aika pitkään, luulen sen kaatuneen siellä tms :( Ja mun ajoitus oli siinä kohtaa pielessä, oli ihan liian edellä koiraa. Stella oli aika pölmistynyt putkesta tullessaan, tyyliin missä maa, missä taivas...ei onneksi loukannut itseään. Kielto tuosta kohtaa. Loppuradalla oli muuri, johon olin suunnitellut jaakotuksen, mutta Stella luki sen takaaleikkaukseksi, tuli ylimääräinen mutka. Treeniä tuohon. Tältä radalta 5vp, -2,97 sij. 7/27.

C agiradalla myös pari kauneusvirhettä. Meidän kompastuskivi on usein pitkillä esteväleillä sivuttaissuunnasta tulevat hypyt, niin nytkin. Mun ajoitus ei näissä ole hyvä ja kun kirmaan ehtiäkseni seuraavaan paikkaan, Stella ei ota hyppyä vaan lähtee liikkeen perään. Näihin treeniä paljon, kun ulkokentälle päästään treenaamaan. Lisäksi Stella tuli mun jalkoihin loppuradalla hypyn merkkauksessa enkä ehtinyt hyvin seuraavaan vientiin, pyöräytin selän takaa ylimääräisen kerran, tästä ei kuitenkaan kieltoa. radalta 5vp, -6,40 sij. 9/25.

Kokonaisuutena päivä oli oikein hyvä. Radat oli vauhdikkaita ja kisaaminen tuntui hyvältä, pystyin keskittymään omaan tekemiseen. Jospa tää tulostaso pikkuhiljaa lähtis nousuun, tuntuu kyllä että kokemuksen myötä sitä varmistuu ja onnistumisia alkaa tulemaan. Yhä edelleen, oma vire ja fiilis pitää "vaan" saada oikealle tasolle, keskittyä siihen omaan tekemiseen ja nauttia!

Milloinkohan saa pihaesteet liiteristä? Juhannukseksi?





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti