maanantai 2. tammikuuta 2012

Karjaan epikset 26.12

Tapaninpäivän myrskyssä käytiin Karjaan epiksissä. Möllirata meni ihan ok, yksi kielto kohdassa johon olin suunnitellut persjätön, epäröin ehdinkö ja muutin suunnitelmaa takaleikkaukseksi. Ei olis kannattanut.

Eka kisaavien rata oli katastrofi. Mä vaan hyydyin ja Stella paineli menemään. Toka rata antoi uskon siihen, että Stella osaa! Se lentää! Mä aion olla sen verran reilu koiranomistaja ja ohjaaja, että lupaan opetella olemaan rohkea ja luottamaan meidän taitoihin. Kyllä Stella menee jos sitä ohjaa. Tänä vuonna Asennetta! Halua! Rohkeutta!

9 kommenttia:

  1. Virallisiin kisoihin vaan! Stella (ja Sannakin) pääsee vielä lujempaa. Joskus hallilla nähnyt :-)

    VastaaPoista
  2. Oli pakko katsoa lapuista ajat ;) Ihanne 1lk oli 61s, meillä aika 44s ja Fridalla ja Kailla 55s. Kontaktien vapautukset oli taas tollaset törkeet hitaat ja epävarmat mikä mulla näköjään tapana. Täytyy todella petrata niissä, keinulta Stella lähti jollain kehusanalla. Ei siis radalla tarvetta mennä lujempaa, Stella kyllä menee mutta miten mä pysyn mukana ja vielä ohjaan, siinä haaste. Viralliset kiikarissa!

    VastaaPoista
  3. Kyl sä muuallakin radalla pyhän kunniaksi lönkyttelit. Tai sitten olen vain kade ;-)

    VastaaPoista
  4. Matka löntystelijästä pikajuoksijaksi on pitkä ja kivinen. Tänään juuri ehdotettiin spinningiä (miten se kirjoitetaan) mutta mä vaan nauroin :D Hyytyyköhän hymy...

    VastaaPoista
  5. IC (=indoor cycling) käy myös kirjoitusasuna. Steelkalta löytyy easy (ihan ok kun ottaa sen perään core- ja venyttelytunnit), normi ja heavy (paljon seisten polkemista ja spurtteja ilman pausseja). Varaanko paikan vierestä? Oliko sulla DNR-päätös vai otatko omat nitrot mukaan?

    Mullahan on vara neuvoa tuossa ohjaajan omassa vauhdissa... Paljonko olisitte saaneet ajasta pois kun olisit juossut täysillä... Toisaalta ollessa radalla en ainakaan itse välillä tiedosta vauhtia, kun on niin monta muutakin asiaa mietittävänä (ohjausliikkeet, merkkauskuviot, oikea vai vasen käsi/jalka...) Mutta muiden tekemisiä on helpompi ruotia ;-)

    VastaaPoista
  6. Aikaero saattaa näyttää pahalta mutta me oltiin kyllä tuulennopeita Fridan kanssa. Tokavikalla esteellä tein valmentajan esimerkistä ja neuvoista huolimatta jonkun poispäin käännöksen tms. hasardikuvion ja reisillehän se meni. Kielto ja useita sekunteja aikaa hukkaan.

    Treenataan painot jalassa koko talven niin kisoissa on sitten tavallistakin lennokkaampi olo.

    VastaaPoista
  7. Kymmenkunta sekunttia spanielin ja sheltin välillä on mun pitkän matikan mukaan sama aika!

    Tai sähkäpannat kaulassa ja hidastelusta muut sais antaa pari iskua. Myös liekinheittimet katsojilla ja treenikavereilla harkinnanarvoisia ehdotuksia. Mun heittokädellä vois liekinheitin olla näpsäkkä väline kohti sm nollia...

    VastaaPoista
  8. Kirsi: Sun aksareppu on siis tosiaankin syytä tarkistaa ennen treenejä...IC saa mun mielikuvissa pysyä keinona matkustaa paikasta A paikkaan B -junalla! KOitan nyt kuntopuolella hiukan ryhdistäytyä käymällä Tiinan kuntotreenissä, viimeksi ainakin tuli hiki ja tärisevät jalat.

    VastaaPoista
  9. Ja niitä samoja harjoituksia voit tehdä IC:n käytävällä, rohkeasti vaan muiden matkustajien iloksi.

    VastaaPoista